enquëte kanker - onderzoeksopdracht 6e jaar

Hier kunnen studenten hun oproepen zelf plaatsen m.b.t. tot werkstukken!
STefkatje
Lid

enquëte kanker - onderzoeksopdracht 6e jaar

Berichtdoor STefkatje » Zo 12 Nov 2006 21:37

Enquête kanker

Beste ondervraagde,

Ik ben Stefanie Huijben en zit in het laatste jaar in de richting moderne talen – wetenschappen. Voor ons laatste jaar moeten we een onderzoeksopdracht maken over een bepaald onderwerp. Ik heb hiervoor kanker gekozen. Ik wil onderzoeken hoeveel procent van de mensen effectief weten wat kanker is en wat de oorzaken ervan zijn. Hierop ga ik dan zelf het onderwerp kanker uitdiepen en dan een soort samenvatting van wat kanker is, schrijven.

Hiervoor heb ik uw hulp nodig. Ik moet zoveel mogelijk mensen deze enquête geven en laten invullen, zodat ik een zo juist mogelijke statistiek kan maken.

U zou me een enorme hulp zijn als u deze enquête invult en / of doorgeeft aan andere mensen en die dan terug bezorgt aan mij. U kan de antwoorden doorsturen naar stefaniehuijben@hotmail.com , alvast bedankt voor uw hulp en de tijd die u hierin steekt.

Ik heb acht vragen. Mag ik vragen dat u zo volledig mogelijk antwoordt, met alle kennis die u zelf heeft over kanker, zonder zelf bronnen te raadplegen. Anders zouden de resultaten een vertekend beeld geven. Gelieve ook uw leeftijd en geslacht te vermelden.

De vragen:

1. Wat is kanker?
2. Wat houdt de ziekte in ? ; m.a.w. wat gebeurd er in het lichaam zodat men ziek wordt ?
3. Wat zijn tumoren ?
4. Hoe zaait kanker zich uit ?
5. Wat zijn belangrijke oorzaken van kanker ?
6. Wat is de meest voorkomende oorzaak van longkanker ?
7. Is kanker erfelijk ?
8. Zijn u of uw familie/vrienden al eens geconfronteerd geweest met kanker , zo ja, welke soort kanker ?

JeweloftheNile
Lid

Berichtdoor JeweloftheNile » Ma 20 Nov 2006 12:49

Beste Stefanie,

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar denk je niet dat de uitkomsten van je onderzoek al niet een bepaalde richting uitgaan als je juist mensen van een kankerforum vraagt de vragen te beantwoorden? Juist kankerpatiënten en hun omgeving verdiepen zich mijns inziens meer dan een gemiddelde Nederlander in de informatie die over kanker te vinden is.

Succes met je onderzoeksopdracht.

Groeten, Femmy
Heeft non-Hodgkin stadium 4B overwonnen!
http://www.femmysgevecht.web-log.nl

Terug naar “Oproepen van studenten”