Hallo mensen,
bedankt voor de reacties
donderdag 05.06.08 ging ik weer met schoonmoeder mee voor de uitslag. haar kanker is nog steeds niet op de fofos te zien. maar door de kijkoperatie konden ze zien dat de primiare tumor in de long zit en de uitzaaingen in of tegen de longvlies zit. dit is gunstig in haar situatie zijden ze...andersom is de diagnose veel slechter. maar toch is de plek van de uitzaaingen zo stom dat ze niet meer kunnen opereeren
ze krijgd nu 4 chemokuren, om de 3 weken 1 x chemo. het is een infuus en thuis op de 8. dag moet nog een kuur doen. dan kijk de doctor hoe het gaat...en als het goed gaat krjgd ze na 3 weken de tweede kuur. gisteren zijn ze ermee begonnen. door de chemo kan de tumor alleen kleiner gemaakt worden. ze is dus niet meer te genezen.
Dit is een gemeen spelletje met haar lichaam

hoe lang houdt die het vol met de chemos...hoe vaal en wanneer wordt die tumor weer groter...kan ze dan weer chemo krijgen...?
waarom is het zo erg als de tumor nog niet eens te zien is? ze zijn er vroeger bij dan ze dachten zij de docter nog, maar de uitzaaingen zijn heel vroeg begonnen
deze kuur is wetenschappelijk bewezen dat ze het beste anslaat bij longkanker zijden ze, en dat de meeste patiente fluitend naar huis gaan...maar ik lees vaak dat jullie of jullie familieleden na een chemo juist heel erg afbouwen door de troep? bij sommigen van jullie gaat het in eens heel snel en diegene overlijd binnen een aantaal weken
zit asbestkanker altijd in de longvliez en heeft uitzaaingen in de long of kan het ook andersom zijn zoals bij mijn schoonmoeder?
de symptomen lijken er heel erg op, ook omdat ze zoveel vocht in de longen had en nu blijkbaar weer een beetje. maar de zuster zij gister avond dat het bj haar niet door asbest kan komen...de docter zij overigens van wel
na elke uitslag zitten wij in de auto op de weg naar huis en weten niet hoe wij dat aan mijn man en aan mijn schoonvader uitleggen...zij is wel heel positief, dat is goed om te zien...
vandag gaat het na de erste chemo nog steed erggoed met haar. ik hoop dat zij niet te erg ziek wordt. wij weten dat ze niet meer lang heeft en willen juist daarom nog wat leuke dingen doen en wat minder leuke dingen samen regelen die men gewoon moet doen...
ik heb er weer een lang verhaal van gemaakt, maar hoop dat iemand dit leest en reageerd.
groetjes Tine