Ik weet sinds ruim twee jaar dat ik een ongeneeslijke vorm van longkanker heb. Mijn beide longen zitten vol met diffuse tumoren en zo langzamerhand begint het aardig dicht te slibben. Maar wat heb ik nog kunnen genieten de afgelopen twee jaar! En wat heb ik nog veel (leuke) dingen gedaan, al dan niet met hulp van familie en vrienden. En sinds kort ook met 2 hulpen via het Persoons Gebonden Budget.
Ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat het mij heel erg heeft geholpen om positief te zijn, optimistisch te blijven en vooral de zon te blijven zien, ook al schijnt hij achter de wolken.
Wat mij heel erg heeft geholpen is de liefde en zorgzaamheid van mijn man. Hij staat voor 300% achter en voor me. Wat dat betreft heb ik ook geluk! Ja, ik heb geluk, want ik leef nog, en best leuk ook nog.
Natuurlijk heb ik ook weleens een dip, vooral als ik moe ben, maar over het algemeen ben ik vrolijk en blij.
Ik ben nooit boos geweest. Heb nooit gedacht, waarom ik? Ik heb mijn energie gestopt in de leuke dingen die ik nog kon doen.
Volgens mij heeft dat mijn leven verlengd, want de prognose bij longkanker stadium 4 is niet zo best. Ik kreeg van de artsen de indruk dat ik 6 maanden had, maar voorlopig ben ik al een hele lange tijd verder.
Dat wilde ik even met jullie delen.
Liefs,
Sandra

www.depaarsepanda.nl