Vandaag heb ik (na 2 BHK-onderzoeken met uitslag 0) de uitslag gekregen dat ik PAP3 heb.
De assistente belde mij dat ik pas over 6 maanden terug te komen, geen zorgen dus? (terwijl de vorige 2 uitstrijkjes PAP 0 waren)
Nog geen 10 minuten later (!) belde een andere (!) assistente mij dat ik volgende week bij mijn huisarts moet komen voor 'overleg'. (zij wist niets van het gesprek met haar collega....)
7 jaar geleden ben ik op 33-jarige leeftijd geopereerd aan een voorstadium van borstkanker (DCIS)
Ik heb geen bestraling gehad, maar wel een (prefentieve) chemokuur, waar ik goed ziek van ben geweest.
Vorig jaar ben ik nog voor controle geweest, het weefsel blijft 'groezelig' en het litteken blijft vaak jeuken en mijn borst is vaak gevoelig en rood.
Bij de minste verdenking kan ik bij de mamma-poli terecht. Doorgaans maak ik mij niet zo druk, maar ik heb hier een vervelend (voor)gevoel bij in combinatie van de uitslag van vandaag.
Weet iemand, of dit alles met elkaar in verband kan staan, bijv. door hormonale afwijkingen/schommelingen o.i.d.?
Ik ben op mijn 25e gesteriliseerd (ik ben nu 40)
Ik weet dat ik mij nu (nog) geen zorgen hoef te maken, maar het 'voelt' gewoonweg niet goed.
PAP 3 na mamma-tumor
Re: PAP 3 na mamma-tumor
Even een kort antwoord, ik ben niet in topvorm vandaag.
De eerste assistente wist kennelijk niet dat jij een mamma-tumor hebt gehad.
Daarom kreeg jij het gebruikelijke advies over 6 maanden terugkomen.
De tweede assistente heeft waarschijnlijk wel gelezen dat jij een mamma-tumor had gehad en daarom het advies gegeven volgende week
voor advies te komen.
Er is een verband tussen bepaalde vormen borstkanker en eierstokkanker. Nu ligt je baarmoeder ook in die regio.
Het is dus niet zo dat je bij iedere vorm van borstkanker eierstokkanker krijgt en omgekeerd.
Heel verstandig van de huisarts om dan even alles goed op een rijtje te zetten samen met jou.
Ja, het is verstandig, nee, het is geen reden om nu te denken dat je baarmoederhalskanker hebt.
De eerste assistente wist kennelijk niet dat jij een mamma-tumor hebt gehad.
Daarom kreeg jij het gebruikelijke advies over 6 maanden terugkomen.
De tweede assistente heeft waarschijnlijk wel gelezen dat jij een mamma-tumor had gehad en daarom het advies gegeven volgende week
voor advies te komen.
Er is een verband tussen bepaalde vormen borstkanker en eierstokkanker. Nu ligt je baarmoeder ook in die regio.
Het is dus niet zo dat je bij iedere vorm van borstkanker eierstokkanker krijgt en omgekeerd.
Heel verstandig van de huisarts om dan even alles goed op een rijtje te zetten samen met jou.
Ja, het is verstandig, nee, het is geen reden om nu te denken dat je baarmoederhalskanker hebt.
Terug naar “Vraag en antwoord”