bolletje onder huid naast oor

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
jamielynn
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Za 31 Dec 2011 10:27

bolletje onder huid naast oor

Berichtdoor jamielynn » Za 31 Dec 2011 10:44

hoi allemaal.

een maand geleden voelde ik en bolltje onder men huid naast/onder men oor ter hooge van men oorlel.
de dokter dacht dat het een kliertje was want ik had er ook een paar in men keel en was iets verkouden dus ja, dat zal het dan wel zijn.

het is denk ik weg gegaan of minder of ik heb erna op de verkeerde plaats zitten te voelen, ik weet het niet zeker,...

nu enkele dagen geleden voelde ik het weer, en goed! enkele weken geleden moest ik echt men huid indrukken om het te voelen, ne voel ik het al als ik over mijn huid wrijf.
enkele weken geleden had ik het gevoel dat het bolletje los zat, nu heb ik het gevoel alsof het vastzit!

ik wou wachten na het nieuwe jaar om naar de dokter te gaan maar ben toch gisteren gegaan want het enige waar ik aan denk is dat bolleke haha.

nu zou het kunnen zijn dat het een ontsteking is en heb ik daar medicatie voor gekregen (ibrufem 600mg) ik moet er 2 per dag nemen en als het over een dikke week niet weg of niet minder is moet ik teruggaan.
ter mededeling : het is niet bij men speekselklier dit zou een paar cm meer naar voren zijn

ik moet me er geen zogen over maken zei de dokter maar toen ik vroeg of het op die plaats vaak voorkwam zei zei ze dat het niet is, dus ik maak me zorgen :-)

zou het kwaad kunnen om 2.5 of 3 pillen per dag te nemen denken jullie?
hebben nog meer mensen dit gehad?

alvast bedankt

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: bolletje onder huid naast oor

Berichtdoor liddy » Za 31 Dec 2011 14:32

Natuurlijk maak jij je ongerust.
Slik beslist niet meer dan de dokter voorschrijft.
Die dosis heeft ze niet voor niets voorgeschreven.
Ervaring leert door op het internet je op het verkeerde pad gezet wordt.
Er zijn amper tot geen berichten te lezen van mensen die zich ongerust maken over een bolletje, knobbeltje en waarbij het niets ernstigs blijkt te zijn.
Mensen vertellen wel als het mis gaat, echter niet als het goed gaat.
Lees eens wat Marianne is overkomen http://www.fora.diagnosekanker.nl/lotgenoten/viewtopic.php?f=38&t=4703.
Hopelijk heb je na het lezen van haar berichten meer rust.

jamielynn
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Za 31 Dec 2011 10:27

Re: bolletje onder huid naast oor

Berichtdoor jamielynn » Za 31 Dec 2011 16:14

bedankt voor je beicht :)
het verhaal had ik al gelezen en blij dat het een positief einde is
het verschil is dat het bij mij niet zichtbaar is en onder de huidlagen zit.

als ik erover beweeg krijg ik een raar gevoel tot in men mond alleen aan de linkerzijde, ik weet niet hoe ik dat gevoel moet beschrijven,...warm? speekselachtig? alfof iemand in je wang krijpt alleen is dat niet in je wang dat gevoel maar iets meer naar achteren/kaak ?
moeilijk te beschrijven :)

het voelt alsof het met men speekselklieren te maken heeft maar dat bolletje/bultje is niet bij men speekselklieren.

het is aan de onderkant/voorkant van men oor, misschien een halve cm van het begin van je oor naast de oorlel zeg maar.
1 a 2 cm naar achteren is het begin van men kaak als ik het goed voel.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: bolletje onder huid naast oor

Berichtdoor liddy » Za 31 Dec 2011 16:36

Je hebt gedaan wat je moest, naar de huisarts gaan.
Die heeft je medicatie voorgeschreven, gebruik die zoals op het etiket staat.
Statistisch is de kans op kanker zo ongelofelijk klein dat het zonde van je energie is om steeds aan dat bolletje te denken.
Geef de medicatie een kans en probeer je zo goed mogelijk af te leiden.
Een heel goed oudjaar en begin het nieuwe jaar vol goede moed.

jamielynn
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Za 31 Dec 2011 10:27

Re: bolletje onder huid naast oor

Berichtdoor jamielynn » Za 31 Dec 2011 17:38

bedankt, ik wens u en iedereen toch een goed nieuw jaar toe.
ook bedankt voor zo snel te reageren, keep up the good work, je bent voor velen een steun hier!
zodra ik meer weet en veranderingen opmerk laat ik het hier ook zeker weten.

jamielynn
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Za 31 Dec 2011 10:27

Re: bolletje onder huid naast oor

Berichtdoor jamielynn » Za 14 Jan 2012 11:50

hoi allemaal, ik zou nog wat laten weten, bij deze dus.
ik ben ongeveer 5 dagen nadat ik de medicatie voor eventuele ontsteking had gekregen terug naar de dokter gegaan.
mijn eigen dokter ( deze had verlof toen ik de keer ervoor naar de dokter ging en die medicatie had voorgeschreven)

er was helemaal geen verandering ivm dat bolletje, hij heeft het goed nagekeken en zei dat het waarschijnlijk niks is.
het zit onder mijn huidlagen wist hij me te vertellen en het zat/zit vast, niet los. (wat ik ook al vermoede)

hij heeft op zijn pc ingevoerd hoe het aanvoelt en zal regelmatig voelen of het veranderd ( ik moet om de paar weken bloed laten trekken voor men adhd schildklier :-) ziekte van graves )

soms krijgen mensen dit gewoon, het kan zijn dat het weggaat, het kan ook zijn dat het blijft
er is een minieme kans dat het toch wat anders is daarom zal hij het de volgende keren wel nakijken voor de zekerheid maar ik moet me echt geen zorgen maken omdat ik veel te jong ben, hij heeft er vertrouwen in, dus ik ook, hij is bij mij nog nooit fout geweest.

ik mag er NIET AAN VOELEN! omdat ik er zoveel aan zat te voelen en duwen enz...om het uur ofzo kan ik het verergeren wat eigenlijk wel logisch is achteraf gezien, ik geef het dan geen rust en zo kan het niet genezen, medicatie moet ik er ook niet voor nemen.

waarom ik na het voelen een raag gevoel heb bij men speekselklieren?
net onder het bolletje zit een zenuw die in 3 spitst, naar men speekselklieren en een naar men voorhoofd (als ik het goed zeg) dat is dus de reden waarom ik erna een raar gevoel heb.

hij heeft me een goede uit,leg gegeven die me gerust stelt

wel heb ik nu een dicht oor en ben ik soms duizelig, net toevalllig bij dat oor :-) maar het is denk ik toeval, heb even gevoeld en het bolletje is hetzelfde, niet groter, niet kleiner het is gewoon een dicht oor waar ik nu druppelts voor heb om alles los te maken en dat is al beter :)

een vraagje aan jullie.
ik was wel erg geschrokken in het begin waardoor ik wel echt wakker werd geschud ivm het leven!
nu is mijn vraag. als ik een goed doel wil steuen ivm kanker, merken jullie er iets van? hebben de mensen die kanker hebben er iets aan? maar er ook echt iets aan? of gaat dit geld alleen naar studies?

laat wat weten.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten