Ik ben Daan en begin mei 2004 is bij mij Hodgkin 3b geconstateerd. 8 ABVD-kuren volgden en uit een CT-scan eind december bleek dat waarschijnlijk alles weg was. Omdat er nog wel wat te zien was op de scan werd in januarivoor de zekerheid een PET-scan gemaakt en toen bleek er inderdaad sprake te zijn van complete remissie

Geleidelijk aan pakte ik m'n normale leventje weer op, ging weer aan het werk, begon weer met sporten en dat ging allemaal eigenlijk boven verwachting. Totdat ik in april weer allemaal pijntjes begon te voelen, vreselijk lag te zweten 's nachts en ook best moe was. Ik hoef waarschijnlijk niet te vertellen dat ik meteen in de stress schoot. Na weer een CT-scan bleek echter gelukkig dat er niets aan de hand was.. het zat volledig tussen de oren.
In die wetenschap ging ik weer vrolijk verder, zonder klachten (die waren na de uitslag van die laatste CT-scan als sneeuw voor de zon verdwenen), totdat ik in juli weer op controle moest. Bij die controle werd mijn bloed gecontroleerd en ik kreeg een lichamelijk onderzoek, conclusie: niets aan de hand

Maar toen ik eens over die controle na ging denken, begon de ellende weer. Ik zat vorig jaar in stadium 3b, maar in mijn bloed is nooit iets te zien geweest. En mijn arts heeft nooit iets kunnen vinden bij een lichamelijk onderzoek, want het tumorweefsel zat tussen mijn longen en in mijn buik en milt. Gevolg:ik begon weer overal pijn te voelen (vooral in mijn rug, ribben en borstbeen), en ben gewoon hartstikke moe. Ik zit nu echt te dubben of ik het aan moet kijken tot november want dan staat er weer een CT gepland, of gewoon nu moet bellen en vragen of het eerder kan. Want aan de ene kant weet ik eigenlijk wel dat het waarschijnlijk weer tussen m´n oren zit, maar aan de andere kant: kan ik het tegenover mezelf verantwoorden dat risico te nemen?
Maar goed, ik zit nu dus een beetje te surfen om te kijken f dit een vaker voorkomend verschijnsel is, en ik vind wel veel info over vermoeidheid na kanker maar niets over pijn. Zijn er mensen die dit herkennen?
Ik ben natuurlijk hartstikke blij met de remissie, maar ik merk dat de angst dat het weer terug komt toch wel heel erg aanwezig is...
Groetjes,
Daan