Uitgezaaide melanoom

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Shutje
Lid

Uitgezaaide melanoom

Berichtdoor Shutje » Za 05 Jul 2008 16:03

Hallo, ik ben 33 en toen ik 24 was werd er een melanoom bij mij weggehaald dmv chirugie. Onlangs was ik aan het hyperventileren en op de ehbo werden long foto's gemaakt. Longkanker dus. De melanoom is uitgezaaid naar mijn linker oksel, blaas, dikke darm, linker knie, lever en longen. Lijkt me haast overbodig te zeggen dat ik echt doodsbang ben, hoor aankomende dinsdag of ik chemo krijg want dat is niet zeker ivm lever functie. Lees veel dingen op het internet momenteel, de meeste zijn heel somber. Zijn er mensen die ervaring hebben met ver uitgezaaide melanoom?

Alvast bedankt.

liddy
Senior Lid

Berichtdoor liddy » Za 05 Jul 2008 17:15

Ook als ik er ervaring mee zou hebben, dan nog kun je er weing mee.
Iedereen is uniek, ook de behandeling is vaak verschillend.
Afhankelijk van het stadium, van wat je lichaam aan kan, wat jezelf wilt.
Logisch dat je angstig bent.
Probeer toch af en toe nog aan iets prettigs te denken, hoe moeilijk dat ook is.
Heel veel sterkte.

jkoster1
Lid

Re: Uitgezaaide melanoom

Berichtdoor jkoster1 » Di 24 Feb 2009 11:47

Ben je op de hoogte met Immunotherapie??
Succes en hou je goed.

ritter
Lid

Re: Uitgezaaide melanoom

Berichtdoor ritter » Di 24 Feb 2009 13:38

hallo

Wat een vreselijk bericht na jarenlang 'schoon' te zijn geweest. Allereerst dus sterkte gewenst. Ik wil u wel vragen om goed na te denken en te overleggen met uw arts over de behandeling. Chemotherapie heeft zich nog niet zo erg bewezen helaas. Dacarbazine wordt het meeste voorgeschreven. Uw zou kunnen denken aan interferon. Hoewel men nog steeds met diverse studies bezig zijn, zijn er wel patienten die erop reageren. De meest voorkomende bijwerkingen zijn griepverschijnselen, vermoeidheid en soms depressie. Echter bij u zullen evt. behandelingen palliatief zijn. Laat nog eens iets weten aub. Overigens is het misschien goed te vermelden dat u geen longkanker heeft zoals u beschrijft, maar uitzaaiingen van het melanoom.

groet ritter

Terug naar “Vraag en antwoord”