harde bobbel achter mijn oor

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Gast

Berichtdoor Gast » Vr 29 Mar 2002 16:37

Hallo,

Ik heb een harde bobbel wat bestaat uit bot (volgens arts) achter mijn oor. Kan dit iets ernstigs zijn, ik ben 26 jr. oud. Volgens de huisarts is dit niets, maar een second-opinion kan zeker geen kwaad. Als het een kankergezwel is, is dat gezwel dan hard of zacht, want dit voelt gewoon als keihard als bot aan en doet geen pijn.

gr. Dennis

Gast

Re:harde bobbel achter mijn oor

Berichtdoor Gast » Za 30 Mar 2002 21:57

2 jaar geleden kreeg ik een opgezette klier aan de rechterkant onder mijn oor, de huisarts gaf aan dat dit kwam door griep/verkoudheid, eraan zitten, keelontsteking en zelfs dat ik niet zo'n punt moest maken van zoiets weinigs, in oktober ben ik eindelijk doorgestuurd naar een internist die mij meteen heeft laten opereren, maar helaas heeft die chirurg het verkeerde ver wijdert waardoor ik 18 maart nogmaals geopereerd moest worden maar ditmaal in het A.M.C. in Amsterdam waar ik inmiddels ook vernomen heb dat ik of hodgkin of non-hodgkin of leukemie heb, dus met andere woorden een second opinion is heel, heel verstandig.
succes en ik hoop dat het inderdaad niets is veel geluk verder.
Peter ;)

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 03 Apr 2002 10:46

Peter,

Wat jij hebt gehoord vind ik echt heel erg, ik hoop dat het niet is wat ze je verteld hebben, ik ga zeker een 2nd opinion doen bij een andere arts, ik weet alleen nog niet wanneer en bij welke arts. Ik wens je heel veel succes en geloof in jezelf, dan kom je er zeker uit!!

Succes Dennis.

Gast

Berichtdoor Gast » Vr 05 Apr 2002 19:41

helaas moet ik je vertellen dat de diagnose slechter is uitgevallen als verwacht, het is namelijk een plaveiselcarcinoom en met de periode die ik er al mee loop zou ik eigenlijk dood of bijna dood moeten zijn, maar na een bezoek aan de kno-arts j.l. donderdag blijkt er nog hoop te zijn, ze kunnen n.l. de tumor die zich aande basis van mijn tong en op het strotteklepje bevind operatief verwijderen en daarna de uitzaaingen bestralen, en dan is er nog goede hoop.
succes met je second opinion.

peter

kevin

Berichtdoor kevin » Vr 13 Dec 2002 09:53

ik heb ook een bobbel achter mijn oor... Ik heb er ook nog 2 in mijn nek (deze zijn zachter) en eentje iets hoger mijn oor onder het haar

weet je mischien al wat het is?

monika8

Berichtdoor monika8 » Za 03 Mei 2003 18:27

Ga zeker voor een second opinion, mijn man (35),had al 2 jaar een bult in zijn nek, hij is er meerdere keren mee naar de huisarts geweest, die zij dat het opgezette klieren waren. Uiteindelijk is hij toch doorverwezen, na bloedonderzoek, foto's en een echoscopie is er een bult weggehaald (hij had er inmiddels meerdere). Daar bleek niets mee aan de hand te zijn, dus volgens de oncoloog hoefden de andere bulten niet weggehaald te worden. Na aandringen van ons is toen ook de grootste bult nog weggehaald, en die bleek dus wel verkeerd te zijn. Na verder onderzoek is vast komen te staan dat hij Non-Hodgkin in stadium 4a laaggradig heeft, dit is waarschijnlijk niet te genezen, maar kan met behandeling wel lang onder controle gehouden worden. Ik wil je niet bang maken, maar ga zeker voor een second opinion om meer zekerheid te krijgen.
Sterkte, Monika

monika8

Berichtdoor monika8 » Za 03 Mei 2003 18:31

Oeps, ik zie nu dat dit bericht in april 2002 is geplaatst en niet in 2003 zoals ik dacht, ik hoop dat het voor jullie allemaal goed is afgelopen.
groetjes, Monika

Terug naar “Vraag en antwoord”