astrocytoom graad 4

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
skydes
Lid

astrocytoom graad 4

Berichtdoor skydes » Do 13 Mei 2010 16:56

Hallo,

bij mijn man in er in juni 2009 een astrocytoom graad 4 geconstateerd.
De tumor zit bij hem in de linkerhersenhelft en deze blokkeerde zijn 3e hersenkamer.
Hierdoor had hij gigantische hoofdpijn.

Er is toen gekozen voor een bypass, zodat het vocht op een andere manier de hersenkamer uit kon.
Tijdens deze operatie hebben ze een biopt genomen en daar kwam uit graad 2, maar aan het model van de tumor te zien gaan ze uit van een graad 4.
Dit bovenstaande is allemaal gebeurd in Amsterdam in het AMC ziekenhuis.

Hij heeft toen 33 bestralingen en 6 weken chemo (gelijk) gehad.
Hier voelde hij zich heel goed bij en heeft zelfs tijdens deze behandelingen de kozijnen geschilderd.

Na deze behandelingen volgde nog 6 chemokuren verdeeld over 6 maanden en met een duur van 5 dagen per kuur.

In maart 2010 is er een MRI scan gemaakt en de tumor was veel kleiner geworden.
Er was toen afgesproken dat er over een half jaar weer een scan gemaakt zou worden, dus wij waren helemaal happy.

Kunnen we eindelijk een keer op vakantie.
Vorig jaar moesten we deze cancellen i.v.m. mijn man, en het jaar daarvoor moesten we onze vakantie ook cancellen i.v.m. baarmoederhalskanker bij mezelf.

Bijna 2 weken geleden kreeg mijn man weer hoofdpijn.
Een paar keer op de eerste hulp geweest, ct scan gemaakt, maar niemand wist waar dit vandaan kwam.

Daar sta je dan en niemand die je kan helpen.
Hij heeft last van zijn hoofd, van zijn nek, hij hallicuneert soms, zijn geheugen is heel slecht, hij heeft Tramadol voor de hoofdpijn, maar de hoofdpijn komt er gewoon doorheen.

Ik ben inmiddels een beetje ten einde raad, hij heeft in het Ziekenhuis in Lelystad de afgelopen week gelegen, maar hier zeggen ze, de tumor is niet gegroeid.
Het zal wel schade zijn van de bestraling.

Ik heb contact opgenomen met de radiotherapeut (van het AMC) om te vragen wat ze voor ons kunnen doen.
Lelystad gaat nu de foto's opsturen naar het AMC, zodat de radiotherapeut deze kan bekijken.
Ze hebben donderdag pas een bespreking, maar dat duurt me te lang.
Ik wil dat er sneller actie wordt ondernomen.

Ik hoop nog steeds dat het allemaal minder ernstig is dat het lijkt.

liddy
Senior Lid

Re: astrocytoom graad 4

Berichtdoor liddy » Do 13 Mei 2010 17:33

Ik mag zo met je hopen dat het allemaal meevalt.
Je zou morgen naar het AMC kunnen bellen om te kijken of zij foto's hebben ontvangen.
Wie weet kun je zo iets meer te weten komen.

Terug naar “Vraag en antwoord”