Berichtdoor CaroolXXX » Do 12 Apr 2012 11:13
Gisterochtend om 05.30 uur kreeg ik een telefoontje van mijn moeder, schrok me rot!
Is mijn oom (65), haar broer, plotseling overleden... Vol ongeloof en onbegrip, hoe kan dit nou weer!? wat... ik wist niet wat ik moest zeggen...
Mijn moeder helemaal overstuur, is ze vijf maanden nadat we mijn vader zijn verloren nu ook nog haar broer kwijt! Hoeveel kan een mens hebben?!
Ben mijn bed weer in gegaan en de hele film van het overlijden van mijn vader ging weer door mijn hoofd, en de sympathie naar mijn tante, neef en nicht met aanhang en kinderen die nu de hele shit mee gaan maken van het regelen enzo...Deze week is als een film voor hun, en zo ervaren ze dit ook.
Mijn tante gisteravond gebeld, ze klonk goed, ze kon het goed vertellen en is heel goed aanspreekbaar... nou, die klap komt na deze week nog wel voor haar denk ik... Ik bevat het nog niet echt, heb er nog niet om hoeven huilen, ik denk dat dat pas komt als ik hem zie... maandag is de condoleance en dinsdag de crematie. Dat zal wel heftig worden... Dan dringt het pas door denk ik.... en haalt heel veel herinneringen naar boven mbt mijn paps...
De volgende gedachte ging door me heen; wat is beter... een ziektebed, strijd en een half jaar later overlijden, of plotseling, onverwachts uit het leven gerukt worden... Ik ben zelf heel dankbaar dat ik de tijd met mijn vader zo bewust heb meegemaakt, ondanks dat hij ziek was (misschien heel egoïstisch), op deze manier hebben we wel alles gezegd, gedaan wat mogelijk was en afscheid kunnen nemen, ieder op zijn eigen manier... Ik moet er niet aan denken dat ie zomaar weggerukt was geworden... ondragelijk! Aan de andere kant is mijn oom misschien wel veel leed bespaard gebleven, hij had vasculitus (ontsteking van de bloedvaten) wat alleen met medicijnen onder controle gehouden kon worden, maar wat hem wel langzaam sloopte, hij was dinsdagavond opgenomen ivm benauwdheid (waar hij achteraf al langer last van had). 's Nachts naar de IC overgebracht en om 05.00 uur overleden... Mijn tante en de kinderen waren er gelukkig wel nog bij geweest.... Als hij na de reanimatie (van een uur) nog wel bij had gekomen was het nog maar de vraag hoe hij erbij had gelegen, wellicht had het wel een kasplantje geworden... Je weet het niet... het bleek gistermiddag dat zijn hart aangetast was en dat dit waarschijnlijk de oorzaak was van overlijden. E.e.a. wordt nog nagekeken, zijn organen worden nog verder onderzocht.
Het besef dat steeds meer mensen om je heen wegvallen is walgelijk, het kringetje gaat steeds kleiner worden, ik weet dat het erbij hoort, maar toch, het is confronterend... pffff.
Ondanks dit alles heb ik de afgelopen week wel goeie dagen gehad, ik doe maar een "moetje" per dag en doe verder rustig aan, dat gaat goed. Raar dat na 2,5 maand ik eindelijk de rust heb gevonden en 1 voor 1 de dingen oppak en goed bezig ben... Vrijdag moet ik weer naar de bedrijfsarts, en dat is toch altijd weer even spannend wat hij ervan gaat vinden, maar mijn psychologe heeft een brief geschreven naar hem waarin duidelijk staat dat ik echt nog even de tijd nodig heb om tot mijzelf te komen en niet te hard van stapel moet lopen. Ik hoop dat het een steentje bijdraagt en ik nog niet moet werken... Want door die centralisatie heerst er een negatieve sfeer op mijn werk wat niet bevorderlijk zal zijn voor mijn herstel...
A.s. woensdag begint de mindfullness training, ik heb er zin in. Ben er aan toe om wat te doen, ik ben blij dat het iets gaat zijn wat bijdraagt aan mijn herstel. Echt iets voor mijzelf en niet mbt werk... Dat komt wel weer... als ik er aan toe ben...
De komende week wel een drukke week voor de boeg, morgen bedrijfsarts, zaterdag visite, zondag met die meid het uitdeelgebeuren in elkaar flansen, maandag is mijn dochter jarig, wordt ze 10, dinsdag de crematie van mijn oom, woensdag de bruiloft van mijn ex en de mindfullness training, donderdag mijn vent jarig, die meid blijft een dagje langer dan normaal... Nou ja, ik laat het allemaal maar even over me heen komen... en probeer tussen de bedrijven door mijn rustmomentjes wel te pakken...
Nou, heel verhaal ff weer, maar moest het ff op ''papier'' zetten...
Lieve groetjes voor allemaal!