Moedervlek met bult??

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Gast

Moedervlek met bult??

Berichtdoor Gast » Vr 01 Feb 2002 10:59

Hallo ik heb even een vraag als er bij een moedervlek een bult op komt is dit dan een vorm van Kanker?Ik hoop het niet want ik ben als de dood er voor!!
Ik hoop dat jullie me meer info kunnen geven.
groeten chantal

Gast

Re:Moedervlek met bult??

Berichtdoor Gast » Vr 01 Feb 2002 14:23

hoi ,

met een moedervlek die veranderd, moet je ALTIJD naar de dokter.. het kan kanker zijn, maar ook wat anders... soms kan er later kanker uit ontstaan...
laat het nakijken... je huisarts of eventueel de dermatoloog kan je meer vertellen als hij het met eigen ogen ziet....
maarre w8 niet te lang... stel dat het mis mocht zijn.. (wat absoluut niet hoeft) dan is het beter om er zo snel mogelijk bij te zijn...
gr Marielle

Gast

Berichtdoor Gast » Di 05 Mar 2002 15:06

Ga alsjeblieft snel naar een dokter als je nog niet geweest bent.
Ik had ook een onrustige moedervlek, dat bleek inderdaad kanker te zijn. Gelukkig was ik er op tijd bij en lijkt mijn toekomst nog steeds rooskleurig.
Echt: Hoe sneller je er naar laat kijken, hoe beter. Als het kanker is dan heb je meer genezingskansen als je er op tijd mee gaat, en als het geen kanker is dan ben je van een stuk onzekerheid af, waar je nu wel dagelijks mee rond loopt.
Succes

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 06 Mar 2002 02:49

Dat hoeft niet, maar het kan wel.
Een moedervlek kan groeien zonder dat het kanker is. Is bij mijn zoon gebeurd. Dat ding hebben ze wegghaald. No problem.
Bij mij gebeurde hetzelfde. Maar dat was wel kanker.
Conclusie: absoluut weghalen. En praat er live over. Met ouders, partner, vrienden en vooral een arts.

ace

Diagnose Kanker

Berichtdoor ace » Wo 11 Jan 2006 19:02

Hoi,

Ik heb een moedervlek met een bultje er op en ga volgende week donderdag naar de docter, wacht ik hier nu te lang mee?

Vr. Gr.

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Wo 11 Jan 2006 20:31

het is maar zelden dat een week echt verschil maakt.. dus maak je niet te druk.. misschien is het helemaal niets.. En zowel, dan maakt die ene week ook niet meer uit hoor..

niet te veel piekeren tot donderdag,
sterkte

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Gast

Re: Moedervlek met bult??

Berichtdoor Gast » Za 22 Apr 2006 09:38

Ga direct naar een dermatoloog of chirurg!!!!! Mijn man had vorig jaar ook zo'n "bultje". De huisarts haalde 't weg en heeft 't goedje vervolgens in de prullenbak gegooid. DIT MOET ABSOLUUT ONDERZOCHT WORDEN!! Nu, een jaar later, heeft hij een bult in z'n lies. In een paar weken tijd 't ene onderzoek na het andere en vorige week uitslag: uitgezaaide melanoomkanker. Maandag gaat hij onder 't mes. We gaan uit van het positieve, maar zelfs na een geslaagde operatie is de levensverwachting voor de komende vijf jaar 30%. Dus zelfs als een huisarts dit weghaalt, zorg dat 't opgestuurd wordt naar 't lab!!!

Groetjes Natasja

Terug naar “Vraag en antwoord”