zonnen na bestralingen
zonnen na bestralingen
Mijn stiefvader is vorig jaar bestraald na zijn operatie voor darmkanker. Gelukkig is hij inmiddels genezen verklaard en geniet nu van een fijne vakantie.
Alleen vraagt hij en ik trouwens ook of hij met zijn buik in de zon mag komen? Weet iemand hoe dat zit? Ik kan zijn arts namelijk niet bereiken.

Re:zonnen na bestralingen
Hai,
Ik ben ook bestraald, op mn gezicht en ook ik vroeg me af of ik wel in de zon mocht, in je gezicht kan je natuurlijk moeilijk de zon vermijden.
Ik heb het gevraagd en bij mij mocht het gewoon, alleen niet al te lang, rustig opbouwen zeiden ze tegen mij want je huid is door de bestraling een stuk dunner geworden.
Maar ik zou het voor de zekerheid toch proberen na te vragen want voor iedereen is het natuurlijk anders.
Groetjes
Joyce
Ik ben ook bestraald, op mn gezicht en ook ik vroeg me af of ik wel in de zon mocht, in je gezicht kan je natuurlijk moeilijk de zon vermijden.
Ik heb het gevraagd en bij mij mocht het gewoon, alleen niet al te lang, rustig opbouwen zeiden ze tegen mij want je huid is door de bestraling een stuk dunner geworden.
Maar ik zou het voor de zekerheid toch proberen na te vragen want voor iedereen is het natuurlijk anders.
Groetjes
Joyce
-
- Administrator
hoi, bij mij zijn m'n longen bestraald zeg maar.. dus m'n bovenlichaam van voor en achter. En mij werd verteld dat ik het eerste jaar erg uit moest kijken met de zon. Ik ga dus wel wat in de zon.. (vooral omdat het nu 9 maanden geleden is) maar ik smeer wel met een hoge factor (30 ofzo) ! Je huid is toch gevoeliger heb ik gemerkt... nou is veel zon nooit goed... maarja..
ik heb gemerkt dat artsen verschillende dingen zeggen.. maar een jaar is het langste wat ik gehoord heb.. dus daar hou ik me maar aan...
gr Marielle
ik heb gemerkt dat artsen verschillende dingen zeggen.. maar een jaar is het langste wat ik gehoord heb.. dus daar hou ik me maar aan...
gr Marielle
Hoi,
Ik ben ook bestraald in het buikgebied. Ik kreeg van mijn bestralingsarts het advies om een jaar uit de zon te blijven. Als je vlak na de bestraling in de zon gaat heb je vooral kans op pigmentvlekken!
Groeten van San
Ik ben ook bestraald in het buikgebied. Ik kreeg van mijn bestralingsarts het advies om een jaar uit de zon te blijven. Als je vlak na de bestraling in de zon gaat heb je vooral kans op pigmentvlekken!
Groeten van San
in de zon na bestraling
Hallo Niki,
ik ben bij de longen bestralt en heb ook te horen gekrijgen dat ik het rustig op moest bouwen. Maar nu heb ik in een duits site gelezen, dat je eigenlijk niet meer de zon in zult. Dus niet echt op te strand bakken en als je buiten in de zin zit het liefst onder een parasol.
Groeten Kristina
ik ben bij de longen bestralt en heb ook te horen gekrijgen dat ik het rustig op moest bouwen. Maar nu heb ik in een duits site gelezen, dat je eigenlijk niet meer de zon in zult. Dus niet echt op te strand bakken en als je buiten in de zin zit het liefst onder een parasol.
Groeten Kristina
in de zon na bestraling
hallo, ook ik ben bestraald vanwege een hersentumor en moet nu nog 4 maal de radioloog heeft ook mij verteld dat ik na de laatste bestraling nog een jaar lang uit de zon moet blijfen.
groetjes diana.
groetjes diana.
Terug naar “Vraag en antwoord”