Hey,
Mijn oma krijgt nu een dag per week een chemotherapie, maar de rest van de tijd mag ze naar huis.
Maar wij hebben een lijstje gekregen met voorzorgsmaatregelen die wij moeten nemen als we met haar in contact komen.
Weet iemand waarom? En wat de gevolgen zijn mochten we ooit perongeluk met haar lichaamsvocht in contract komen?
Groetjes,
Waarom ongezond voor naasten?
hoi,
chemotherapie is eigenlijk gewoon vergif... en dat gif moet op de 1 of andere manier weer uit het lichaam.. Je oma heeft dit gif nodig, om een nog groter kwaad, de kanker te bestrijden, maar hierdoor gaan ook gezonde cellen kapot...
je moet je dus voorstellen dat dit voor een gezond persoon, helemaal ongezond is!
Zie het een beetje als mensen die 'beestjes'verdrijven uit een huis... dit doen ze met gif.. het is niet goed voor je huis vaak, maar dat kan je wel herstellen.. de personen die echter met het gif werken zijn helemaal ingepakt en beschermd (net als de verpleegkundige ontzettend voorzichtig zijn), en ook de mensen die in het huis wonen zijn weg en mogen niet in concact komen met het gif.. gewoonweg omdat het ongezond is !
Net zo als het ongezond is voor jullie...
Misschien is het zo een beetje duidelijk? Beetje vage uitleg
maar toch
sterkte voor jullie allemaal!
jodyi
chemotherapie is eigenlijk gewoon vergif... en dat gif moet op de 1 of andere manier weer uit het lichaam.. Je oma heeft dit gif nodig, om een nog groter kwaad, de kanker te bestrijden, maar hierdoor gaan ook gezonde cellen kapot...
je moet je dus voorstellen dat dit voor een gezond persoon, helemaal ongezond is!
Zie het een beetje als mensen die 'beestjes'verdrijven uit een huis... dit doen ze met gif.. het is niet goed voor je huis vaak, maar dat kan je wel herstellen.. de personen die echter met het gif werken zijn helemaal ingepakt en beschermd (net als de verpleegkundige ontzettend voorzichtig zijn), en ook de mensen die in het huis wonen zijn weg en mogen niet in concact komen met het gif.. gewoonweg omdat het ongezond is !
Net zo als het ongezond is voor jullie...
Misschien is het zo een beetje duidelijk? Beetje vage uitleg

sterkte voor jullie allemaal!
jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*
Chemo
De genoemde maatrgelen komen voort uit de Arbo wet. Het is gebleken dat medewerkers op afdelingen waar met cytostatica gewerkt wordt dit onbedoelt ook opnemen. Veelal gebeurt dit door contact met de patient tijdens het wassen en door contact met lichaamsvloeistoffen. Soms ook door morsen. Het is dan soms aantoonbaar in de urine van verpleegkundigen en dat is dus ongezond want cytostatica is vergif.
In de thuissituatie zal ik me maar niet zoveel zorgen maken. De duur van de blootstelling (kuur) is maar kort, het gaat maar om 1 patient etc. Gewoon de instructies opvolgen
Willem
In de thuissituatie zal ik me maar niet zoveel zorgen maken. De duur van de blootstelling (kuur) is maar kort, het gaat maar om 1 patient etc. Gewoon de instructies opvolgen

Willem
Terug naar “Kanker en medicatie”