enge klachten

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
tobje

enge klachten

Berichtdoor tobje » Di 09 Mei 2006 19:08

hallo allemaal,

mag ik even mijn bezorgdheid met jullie delen?
kheb sinds een aantal weken 'enge' klachten.
eerst: bloed bij ontlasting. ook slijm en 'sap', heel dun.
verder veel diaree, opgeblazen gevoel, steeds idee dat ik moet poepen en dan krijg ik er nog geen konijnekeutel uit..
als het wel lukt is het inderdaad een aanelkaargeplakte 'keutel-drol'
weer met vettig slijm/bloed.
(ja sorry niet echt lekker om te vertellen :oops: )
verder: ontzettende (lage) buikpijn.
en enorm moe en lusteloos.
en geen eetlust maar ik at toch al nooit veel. (ben vrij dun)
wel veel dorst trouwens met name snachts.
na heel laf 3 weken niet naar dokter gegaan maar dan toch afgelopen maandag wel geweest:
krijg mega-anti-bioticakuur, die moet binnen week alles wegnemen en anders moet ik naar ziekenhuis voor onderzoek.
ze dacht evt aan crohn of ulcerosa of nog een andere naam, maar ja het kan ook 'matchen' met het 'K-woord'..
ik ben helemaal geen hypochonder of aansteller maar dit voelt allemaal niet goed en dat herken ik wellicht aangezien ik ook nog heel gezellig in het molentje zit wegens voorstadium baarmoederhalskanker.
dus volgende week weer een date met de gyn.

ik weet niet wat ik hiervan moet denken, ik voel me gealarmeerd maar denk dat ik maar de kuur moet afwachten?

dank voor het van me af mogen schrijven...

liefs
tobje

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Wo 10 Mei 2006 00:01

hoi Collitus Ulcerosa of de ziekte van chrohn, zijn beiden vormen van chronische ontstekingen van de darm. Geen pretje en bij de ene persoon heftiger en ernstiger dan bij de ander. Ik kan me voorstellen dat je hartstikke geschrokken bent van alles. Zeker als je je zo beroerd voelt en gezien het feit wat je meemaakt. Maar misschien kun je eens zoeken op crohn, ik betwijfel of je daar vrolijk van wordt, maar aangezien je toch al aan het 'zoeken' bent, misschien herken je daar wat dingen in. Maar misschien moet je ook wel gewoon afwachten. Het is maar zelden dat een week echt verschil maakt. Ten slotte kosten onderzoeken en het wachten op uitslagen ook vaak zo lang of langer.
Ik hoop dat de anti biotica snel aanslaan en dat je je gauw wat beter voelt, heel veel sterkte in elk geval!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

tobje.

Berichtdoor tobje. » Wo 10 Mei 2006 13:48

hallo,
dank je voor je reactie,
ik heb inderdaad al gezocht op crohn enz en daar word je inderdaad niet blij van maar ik weet liever teveel dan te weinig.
tja, de symptomen komen overeen met de mijne, maar ik lees ze ook bij darm/maag/slokdarmkanker....
vaak hangen aan bv 5 specifieke klachten wel 50 ziektes varieerende van heel onschuldig tot gevaarlijk; dat maakt me een beetje onzeker..
eerst maar eens deze kuur afmaken en hopen dat de klachten dan weg zijn, misschien is het wel gewoon een heel heftige ontsteking.
en anders 'het molentje' maar in, getsie...

dag dag,
tobje.

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Wo 10 Mei 2006 16:44

juist, zo is het helemaal. Hoe moeilijk ook, zoek afleiding zodat de enge dingen je dagen niet gaan beheersen, want je weet het gewoon niet en voorlopig schiet je er niets mee op. Hopelijk lukt het je ook om het even los te laten, want ik weet wel dat het gewoon heel moeilijk is, soms zet angst zich zo vast in je hoofd...

maar oke, het is goed dat je het zelf ook gewoon beseft dat het nog zoveel andere veel minder ernstige dingen kunnen zijn...

sterkte

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Gast

Berichtdoor Gast » Di 16 Mei 2006 03:21

heej.
heb net week die anto-bioticakuur gehad; werkt niet.
geen bloed/slijm meer maar nog steeds geen ontlasting en hevigere buikpijn.
morgen nieuwe kuur,.
heb neiging vinger in keel te steken maar dan leeg ik buik niet darmen..
afwachten nog steeds maar..
bah..
:shock:

Terug naar “Vraag en antwoord”