hersentumor, chemo, bestraling.

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
powermuisje
Lid

hersentumor, chemo, bestraling.

Berichtdoor powermuisje » Do 06 Mar 2008 19:56

Hallo,
Allereerst wil ik graag even zeggen dat ik nieuw ben op dit forum omdat ik nooit de behoefte had om iets over mijn “aandoening “te willen weten omdat alles “goed” ging.
Ik ben in 1980 geopereerd aan een hersen tumor in de kleine hersenen.
Daarna ben ik bestraald en heb een chemo kuur gekregen, wonderbaarlijk heb ik dit alles overleeft en ben ook nog redelijk mens gebleven.
Maar nu beginnen de kwaaltjes, zoals moeheid, pijn in de spieren, concentratie problemen, lees, praat problemen enzÂ…
Mijn vraag: zijn er soms mensen die dit ook hebben of weten er mensen waar deze kwaaltjes vandaan kunnen komen ?
Is er soms iemand die het afbreken van mijn gebit kan verklaren, komt dit misschien door de chemo, bestraling ??

Ik hoop zo op een reactie,
Bij voorbaat dank, Frans van ledden

liddy
Senior Lid

Berichtdoor liddy » Vr 07 Mar 2008 01:22

In de loop der jaren is men steeds bezig om de chemo te verfijnen waardoor ze minder schadelijk worden.
Helaas moet ik stellen dat als jij in 1980 al chemo hebt gehad, dat het zeer wel mogelijk is dat je daar nu klachten van krijgt.
Of men toen al op de hoogte was van de mogelijkheid het krijgen van klachten achteraf is maar de vraag.
Daarnaast had je geen keuze. Als je al wist van bijwerkingen, dan had je die toch voor lief genomen, want je wilt overleven.
Wel lijkt het me heel verstandig om deze klachten met de arts te gaan bespreken.
Wellicht is er iets aan te doen.

Succes, fijn te horen dat je het allemaal overleeft hebt.

Liddy

powermuisje
Lid

Berichtdoor powermuisje » Vr 07 Mar 2008 10:44

Hallo,
Ik ben nu zeg maar 26 jaar werkzaam op de streekwerkplaats te veenendaal
Alleen de laatste tijd krijg ik steeds meer last van allerlei kwaaltjes en klachten.
Ik had deze al lange tijd maar nu ik diabetes erbij gekregen heb lijken deze klachten wel uit te breiden.
Zijn er misschien nog meer mensen met deze klachten
Ik ben zelf pas 45 jaar en heb er eigenlijk niet bij stil gestaan dat mij zoiets kon overkomen en graag wil ik hierover met iemand praten zodat ik weet dat ik niet alleen sta.
Ook dacht ik dat ik mij niet moet aan stellen maar om nu de mensen te moeten overtuigen dat ik werkelijke niet meer kan is frustrerend en toch wil ik niet klagen want er zijn mensen die het erger hebben dan ik.

Met vriendelijke groet, frans

liddy
Senior Lid

Berichtdoor liddy » Vr 07 Mar 2008 22:18

Maar nu beginnen de kwaaltjes, zoals moeheid, pijn in de spieren, concentratie problemen, lees, praat problemen enzÂ…

Deze klachten kunnen ook door jouw diabetes veroorzaakt worden.
Wellicht is een gesprek bij een diabetesverpleegkundige een aanrader.
Zodat je meer inzicht krijgt over diabetes en hoe om te gaan met wat jij ervaart.
Sterkte,

Liddy

Terug naar “Vraag en antwoord”